20 Mayıs 2009

Çocuk Şarkıları, Eleştiri 1; Mini Mini Bir Kuş ve Bencil Çikolar

Bu aralar çocuk şarkılarına dikkat kesildim. Aklıma geliyor bazı bazı. Sonra yetişkin aklımla karışıyorum çocuk işine. Mana arıyorum, kızıyorum, hatta ve hatta bazen ideolojik buluyorum. Bir örnekle açıklamak isterim bunu;
"Mini mini bir kuş donmuştu
Pencereme konmuştu
Aldım onu içeriye
Cikcikcikcik ötsün diye
Pırpır ederken canlandı
Ellerim bak boş kaldı"
gelelim benim bu konudaki yorumuma

Mini mini bir kuş donmuştu- Eee olur öyle, doğanın kanunu bu? Hanım evladı mısın?

Pencereme konmuştu- E konacak yer mi bıraktınız cikciklere? Orman yanar, orman kesilir, dört yan beton olur, gariban cikcik kona kona senin boklu pervazına konar işte ancak!

Aldım onu içeriye- Sebep?

Cikcikcikcik ötsün diye- Faşist misin? Çocuklara böyle şeyler aşılamamak lazım aslında, neymiş efendim kuşu eve alacakmış da o da ona cikcik ötecekmiş! Yok yaaa! Sebepsiz yardım da etmeyin diye aşılıyor çocuğa, bir çıkarınız varsa, mesela güzel bir nağme işitecekseniz yardım edin, aksi taktirde gebersin pezevenk mantığı. Bu mudur yani? O da sana ötmek için yapışıp kalmıştı zaten pencerene. Ulan ayrıca donmuş hayvan, az bi ilgi göster, bi hohla ısıt, mama ver su ver ne bileyim! Bu ne bohem ya. Ölmek üzere olan hayvana diyor ki cikcikcikcik öt! İşte çocukları zorbalaştıran nokta burada, bu noktayı yakaladınız mı?
Aman bırakmayın o zaman :D

Pırpır ederken canlandı- Vuhu huuuu büyük olay...

Ellerim bak boş kaldı- Ne bekliyordun velet!? Hayvana iki kuruşluk yardım edeceğine şarkı çığırır, bir de ciklemesini beklersen olacaklara hazır olman gerekirdi. Buradan şu dersi çıkartabilirsin ki, hiç bir canlı candan önce cananı düşünmez, düşünemeeez. Ayrıca kaldı ki sen de pek yardımsever sayılmazsın. Belki o pencereyi açmasaydın bir kedi açlıktan kurtulacaktı, kedi daha büyük daha aç, donmuş gıdaya karşıyım ama o anda imkanlar dahilindeki tek gıda o olabilir onun için. Şimdi sen doğanın dengesini bozdun mu bozmadın mı? Bana onu bir söyle?

Çocuklara böyle şarkıları öğretmeyelim, sonra bakın insan-ı kamilin psikolojisi ne hale geliveriyor. Çocuk bunun kafasına uyuyor yardım etmesi gerektiği yerlerde şarkı söylüyor, laylaylom cikcikcik takılıyor ve sonunda insan oğlu böyle yalnızlıkları hak ediyor. E şarkıdaki misal bencil olursan, böyle elin boş götün yaş kalıverirsin. Hadi bakiym...



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...